فواید آجیل برای کودکان

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

فواید آجیل برای کودکان

کمتر خوراکی ای را در جهان می توان یافت که مانند اجیل معجونی از حس های خوب باشد. خواص بی پایان، طعم شگفت انگیز  و حس خاطرات به یادماندنی. آجیل همچین خصلتی دارد. آجیل ها دارای ویتامین ها و مواد مغذی مختلفی هستند که می بایستی در برنامه غذایی کودکان گنجانده شود و البته خرید آجیل باکیفیت و مرغوب برای مصرف کودکان از نکات مهمی است که باید در آن وسواس به خرج داد. وبسایت مزبار فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار است که تخصص آن فراهم کردن آجیل و خشکبار در اعلاترین شکل و ارسال سریع آن برای کل ایران به محل شماست. مزبار امکان خرید اینترنتی آجیل و میوه خشک را برای شما آسان کرده است تا بهترین ها را برای خود و کودکانتان تهیه کنید.

 

چگونه برای کودکان آجیل سرو کنیم

اگر کودک زیر ۳ سال دارید و نمی خواهید او را از موادمغذی و ویتامین های گروه B و املاح معدنی محروم کنید، مغز دانه های مختلف و آجیل را به کمک آسیاب، پودر کنید و برای کودکان تان سرو کنید. بهترین شیوه برای سرو پودر آجیل برای کودکان زیر ۳ سال آن است که این پودر را با شیر کودک ترکیب کنید و آن را به صورت معجونی نه چندان غلیظ برای کودک آماده کنید. باید کودک را به طور کلامی با فواید آجیل برای کودکان اشنا کنیم.

 

مصرف آجیل از اضافه وزن بچه ها جلوگیری به عمل می‌آورد

آجیل‌ها نقش مهمی را در پرکردن فضای  معده بچه ها ایفا می‌کنند. چالش‌ها و مسائل مرتبط با چاقی کودکی، نگرانی عمده کشور ماست. طبق تحقیقات انجام شده، کودکانی که به طور منظم از آجیل مصرف می نمایند، سالم تر هستند و کمتر به سراغ تنقلات ناسالم می روند. به علاوه آجیل ها دارای فیبر بالایی هستند که می توانند به کاهش کلسترول بدن کمک نمایند.

 

 مصرف آجیل باعث سلامت قلب کودکان می شود

آجیل ها با داشتن چربی هایی غیر اشباع ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهد. رژیم های ناسالم به معنای مشکلات قلبی در دوران زندگی است که شروعش به زمان کودکی بر می گردد.

گفتنی است تمامی کودکان بایستی در هر روز پنج واحد سبزی، ۲ واحد میوه و چند عدد مغز مصرف نمایند تا در بزرگسالی به مشکلات قلبی، عروقی و مشکلات دیگر دچار نشوند.

 

مصرف آجیل باعث رشد ذهنی و جسمی کودکان می شود

پسته، فندق، بادام، گردو از جمله مغزهای چرب هستند که آنتی اکسیدان  فراوان دارند. پروتئین، فیبر و چربی های سالم در مغزها برای رشد ذهنی و جسمی کودکان بسیار مفید است. مصرف یک مشت آجیل در هر روز می تواند بخشی از آهن، پروتئین، فیبر، روی، پتاسیم، ویتامین E و ویتامین های گروه B را تامین می نماید.

 

آجیل باعث رشد بهتر استخوان ها می شود

از بین مغزیجات بادام دارای کلسیم و پروتئین زیادی است. به گونه ای که 100 گرم از بادام تازه، حدود 240 mg کلسیم و 20 گرم پروتئین دارد و مقدار کلسیم 20 تا 25 عدد بادام از یک چهارم ستکان شیر بیشتر است. گفتنی است کلسیم و فیبری که در بادام وجود دارد، کاهش دهنده سرطان روده ی بزرگ است.

به طور کلی آجیل ها به علت آنتی اکسیدان هایی که دارند، هم روند پیر شدن را کندتر می نمایند و هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. طبق تحقیقات انجام شده، چنانچه افراد در برنامه ی غذایی خود آجیل را بگنجانند، در آینده از بسیاری از بیماری های مهلک مثل سرطان در امان خواهند ماند.

 

آجیل انرژی لازم برای کودکان را تامین می کند

در مورد فواید آجیل برای کودکان  باید اذعان داشت مصرف یک مشت آجیل می‌تواند انرژی کودکان را برای شیطنت‌های شیرین، در طول روز تامین کند. کودکانی که از آجیل‎ ها به جای تنقلات بی‌خاصیت و ناسالم استفاده می‌کنند، باهوش‌تر و سالم تر از کودکان هم‌سنشان هستند و احساس ناتوانی و ضعف کمتری نیز نسبت به آن ها دارند.

 

 

۰ ۰

زبان

آموزش زبان انگلیسی به کودکان به زبان ساده

تا دهه ۱۹۹۰، بسیاری از والدین آمریکایی به دلیل ترس از سردرگمی و گیج شدن کودک، از آموزش زبان دوم خودداری می کردند.

در حقیقت حدود سال ۱۹۹۹، محققان مقالاتی را منتشر کردند که ادعا می کردند آموزش زبان دوم به کودک قبل از تسلط به زبان اول، می تواند منجر به عدم تسلط کافی شود. یعنی کودک به هر دو زبان مهارت کاملی ندارد. افرادی که از این مکتب فکری پیروی می کنند معتقدند که کودکان تا سن تقریباً ۱۱ تا ۱۳ سالگی نباید زبان دومی یاد بگیرند.

با این حال، بیشتر تحقیقات فعلی نشان می دهد که این ترس بی اساس است و شواهد نشان می دهد که اگر بعد از ۱۰ سالگی شروع به یادگیری زبان دوم کنیم، ممکن است هیچگاه نتوانیم کاملاً دو زبانه بشویم. پس بهتر است که فرزند خود را در سنین کم به کلاس های زبان بفرستید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.